Philosophische Fakultät

Stellenausschreibungen

Das Dekanat sucht zum 01.09.2025 studentische Hilfskräfte!

Stellenausschreibung - Studentische Hilfskraft (ca. 40h/Monat)

Im Dekanat der Philosophischen Fakultät der Universität Greifswald wird ab 01.09.2025 für 12 Monate eine studentische Hilfskraft (ca. 40h /Monat) gesucht.

Die Aufgaben liegen in der der Unterstützung der Studiendekanin, etwa durch:

  • Mithilfe bei der Beratung zu Fragen der Optionalen Studien/General Studies (Studienangebot, Anrechnung etc.) in Form von Sprechstunden und per E-Mail
  • Betreuung des Informationsangebotes zu den Optionalen Studien/General Studies auf der Homepage
  • Organisation von Informationsveranstaltungen zu den Optionalen Studien/General Studies
  • Zusammenarbeit mit Fachstudienberatung, Prüfungsamt, International Office
  • Erstellung des Vorlesungsverzeichnisses für die Optionalen Studien/General Studies
  • Organisatorische Unterstützung der Studienkommission der Fakultät 

Die Arbeit erfolgt dabei größtenteils selbstständig und zeitlich flexibel.

Was Sie mitbringen sollten:

  • Gute Kenntnis der Prüfungs- und Studienordnungen des Bachelorstudiums an der UG
  • Sicheres Auftreten in Beratungsgesprächen
  • Bereitschaft zur Einarbeitung in die Systeme TYPO3, His/LSF, Nextcloud
  • Kommunikations- und Teamfähigkeit

Die Ausschreibung richtet sich bevorzugt an Studierende, die in einem Bachelorstudiengang eingeschrieben sind. Die Besoldung richtet sich nach dem Grad der Qualifikation entsprechend den Regelungen des Landes M-V.

Bei Interesse senden Sie bitte ein kurzes Anschreiben per Mail mit dem Betreff SHK Studiendekanin, dazu einen kurzen Lebenslauf, eine Kopie des Abiturzeugnisses und (sofern vorhanden) späterer Zeugnisse, andernfalls einen HIS-Auszug der bislang erbrachten Studienleistungen (idealerweise in einer einzigen PDF-Datei) bis zum 15.06.2025 an terrahetuni-greifswaldde 

Philosophische Fakultät

Dekanat
Ernst-Lohmeyer-Platz 3
17489 Greifswald
Tel.: +49 3834 420 3001
Fax: +49 3834 420 3002
dekanphfuni-greifswaldde

 

Öffnungszeiten:

Mo.- Fr. 9:00 Uhr bis 11:00 Uhr

 


    Termine

    Future diagnostics today!

    Öffentliche Veranstaltung mit Livestream

    Infections and especially those caused by antibiotic-resistant microorganisms have recently gained widespread attention. Reliably detecting causative agents and preferably simultaneously assessing their antibiotic resistance are a central theme for the in vitro diagnostics (IVD) industry. Technology suited for doing exactly this has historically been culture based but spectacular new technologies have emerged that revolutionized IVD. Several of the innovative approaches are now revealing a future perspective that will result in significantly faster and more reliable detection of antimicrobial resistance (AMR). This will strongly support the universal battle against AMR.

    Alex van Belkum is an Dutch microbiologist who published over 600 PubMed cited papers that were cited over 50.000 times resulting in an H-factor over 100. Alex van Belkum combines an academic (University of Leiden, Erasmus Medical Center Rotterdam) with an industrial (bioMerieux, France) career and has always been interested in mostly translational research where the main topic has been the detection and characterization of infectious agents harboring ribosomes. Alex van Belkum is the current CSO for BaseClear (Leiden, The Netherlands), a company focusing on microbial genomics.

    Moderation: Professoren Dr. Barbara Bröker

    -------

    Access to the lecture hall

    Organizational information 
    The Alfried Krupp Wissenschaftskolleg is offering this event live as a zoom meeting in which viewers can participate in writing via chat, too.

    • We would be pleased if you provided your clear name when dialing into Zoom. Of course, you can also take part in the event under a pseudonym.
    • A list of all participants can be viewed by all those involved throughout the event.
    • During the lecture, the microphones of the spectators are all automatically muted so that no disturbing background noise is generated. You are welcome to turn on the camera of the spectators during the lecture.
    • During the entire event, requests to speak or questions can be asked in writing in the chat.

    Recording of the digital lecture
    The digital lecture will be recorded for use in the college's media library. Only the speaker, his/her presentation and the moderator will be heard or seen in the recording. Video, audio or chat contributions are not recorded. A "REC" sign at the edge of the picture informs the participants.

    Verwandte Nachrichten